Saeco Xelsis RI9943/11

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Xelsis RI9943/11 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

A. Master 09-04-2011
Geschreven voor: Saeco Xelsis RI9943/11

Mooi om te zien, eenvoudig in gebruik. De koffie is veel heter dan die van mijn vorige espressomachine de Jura C9. Bij de Latte Machiato verbrandde ik mijn tong aan de melk. Je moet uiteraard wel de menu-instelling op heet zetten. De smaak is uitstekend. Heb verschillende bonen geprobeerd en eigenlijk zijn ze allemaal prima. Ook hier geldt, wel de juiste menuinstellingen kiezen. Dat instellen gaat overigens erg eenvoudig. De veelzijdigheid van het apparaat is enorm. De waterbak is aan de kleine kant (1,6), het bonen reservoir daarentegen is lekker groot. Schoonmaken is zeer eenvoudig. Het feit dat je de zetgroep schoon kunt maken vindt ik een groot voordeel. Ik drink zelf eigenlijk alleen zwarte koffie maar het maken van cappucino en latte machiato is een feest.

Maurice Prive 06-11-2010
Geschreven voor: Saeco Xelsis RI9943/11

Ik beperk me tot hoofdlijnen;
Deze Saeco Xelsis is zeer eenvoudig qua bediening en veelzijdig qua keuze van verschillende soorten koffie. Indien gewenst valt er voor de liefhebber nog veel in te stellen, zodat iedereen een kopje koffie naar eigen smaak kan zetten. Persoonlijke instellingen kunnen voor 6 personen worden vastgelegd. Koffiedranken in combinatie met melk maak je in een handomdraai, omdat de machine dit zelf regelt. Geen gedoe met opschuimen van melk bijvoorbeeld. Deze machine maakt een perfecte cappuccino, cafe latte, of latte macchiato.

Het apparaat is enorm robuust met veel metalen delen. Het heeft 2 warmte elementen. Met een gewicht van 17 kilo vermoed ik een lange levensduur.

Hoewel vormgeving persoonlijk is, vind ik hem prachtig. Het kleuren led display draagt bij aan een luxe uitstraling en garandeert een makkelijke bediening.

Goedkoop is de Saeco Xelsis niet, maar je krijgt er een ongeevenaard kwaliteitsgevoel voor terug, in combinatie met prachtige koffiecreaties en smaak.

a.e.a.leetz 28-02-2010
Geschreven voor: Saeco Xelsis RI9943/11

de meest uit gebreide esprssomachine die ik heb ge zien .hij maakt alle coffee die je maken. wil pefect instellen is makelijk 20 min coffee is goed heet en gewoon lekker als je van coffee drinken niet verder zoeken

svanhoever 19-01-2010
Geschreven voor: Saeco Xelsis RI9943/11

Eenvoudige en duidelijke instructies om op te starten, twintig minuten na ontvangst had ik al mijn eerste espresso op.
Ziet er mooi uit, heeft ontelbare mogelijkheden wat betreft soort, samenstelling en eigenschappen van de te bereiden drank.
Geen score op duurzaamheid, dat valt nog af te wachten.